کیک صبحانه کشمشی به ارتفاع ۲۰ متر در اهواز

اگرچه هر دو اصطلاح را می توان برای آماده سازی های خوش طعم استفاده کرد، اما کاربرد اصلی آنها برای محصولات شیرین پخته است کیک ها می توانند بزرگ یا کوچک، ساده از فانتزی، سبک یا غنی باشند.

در کیک صبحانه کشمشی به طور کلی برای تزئینات فانتزی، اما سبک یا غنی، اغلب با تزئینات تازه، مانند میوه های تازه یا خامه استفاده می شود.

در حالی که یک کیک ممکن است چند روز پس از پخت تازه بماند یا حتی با نگهداری بهتر شود، یک دروازه معمولاً شامل تزئینات تازه یا موادی است که به خوبی نگهداری نمی شوند، مانند میوه تازه یا خامه فرم گرفته.

در کشور های مختلف مانند فرانسه، کلمه “gateau” به اقلام مختلف شیرینی پف دار، شیرینی شور (خمیر پای اصلی)، شیرینی شیرین، پته ساگل، شیرینی چوکس، اسفنج و مرنگ ژنوئی و هم زده اشاره می کند… کلمه “gateau” مشتق شده است.

از واژه قدیمی فرانسوی wastel به معنای “غذا” است. اولین دروازه به سادگی کیک های گرد و مسطح بود که با آرد و آب درست می شدند، اما در طول قرن ها این کیک ها با عسل، تخم مرغ، ادویه جات، کره، خامه و شیر غنی شدند.

از اولین اقلام، تعداد زیادی از استان‌های فرانسه کیک‌هایی تولید کرده‌اند که مورد توجه قرار گرفته‌اند.

خط جداکننده اولیه بین کیک و نان نسبتاً نازک بود: تخم مرغ و کره در زمان رومی ها اغلب به خمیر نان اصلی اضافه می شد تا قوامی که ما آن را شبیه کیک می دانستیم به دست می آوردند و اغلب با عسل شیرین می شد.

از نظر اصطلاحی نیز، اولین کیک های انگلیسی تقریباً نان بودند، ویژگی اصلی آنها شکل آنها گرد و مسطح و این واقعیت است که از هر دو طرف سخت بودند و در هنگام پخت برگردانده می شدند.

در انگلستان شکل و محتوای کیک ها به تدریج تغییر می کرد. در قرون وسطی و دوران الیزابت معمولاً بسیار کوچک بودند. کیک سهم وایکینگ‌ها در زبان انگلیسی است؛ آن را از اسکاندیناوی قدیم kaka وام گرفته شده است که به طیفی از کلمات آلمانی مربوط می‌شود.