صادرات کلی روغن زیتون سبزخوراکی

صادرات کلی روغن زیتون خوراکی سبز، نشان دهنده محبوبیت این ماده غذایی در سراسر جهان است؛ به طور کلی روغن زیتون از بهترین و سالم ترین روغن های جهان محسوب شده و در کشور ما به میزان بالایی تولید می گردد؛ لازم به ذکر است که روغن زیتون سبز از ارقام سبز رنگ میوه زیتون به دست می آید؛ البته یک سری عوامل دیگر نیز بر رنگ این محصول تاثیر می گذارند.صادرات کلی روغن زیتون سبزخوراکی

3 نکته مهم در مورد روغن زیتون سبز

3 نکته مهم در مورد روغن زیتون سبز همان گونه که می دانیم و پیشتر نیز اشاره شد؛ روغن به دست آمده از میوه زیتون، یکی از سالم ترین و پرخاصیت ترین روغن های موجود در بازار به شمار می رود.

به طور معمول روغن زیتون، رنگی بین زرد طلایی تا سبز تیره دارد؛ در اینجا لازم است که سه نکته مهم در مورد روغن زیتون سبز، بیان شود؛ نخست این که مهم ترین عامل تاثیر گذار بر رنگ روغن، نوع زیتون استفاده شده است؛ در واقع رنگ روغن تولید شده از زیتون سبز با رنگ روغن زیتون سیاه متفاوت می باشد؛ ناگفته نماند که تفاوت زیتون سبز و سیاه در میزان رسیدگی آنها است.

علاوه بر نوع و رنگ میوه زیتون، عواملی مثل فصل برداشت زیتون یا زمان روغن کشی و حتی تراکم درختان زیتون یا نوع باغ نیز تا حدودی تعیین کننده رنگ روغن زیتون خواهند بود.
به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که روغن تهیه شده در ابتدای فصل برداشت زیتون (تقریباً اواسط تا آخر آبان ماه)، سبزتر و تیره تر است؛ چرا که در این زمان، زیتون ها هنوز سبز بوده و به طور کامل نرسیده اند؛ همچنین هر چه میوه درخت زیتون در معرض آفتاب کمتری باشد؛ رنگ روغن حاصل از آن تیره تر بوده و به سبزی می گراید.

بازار فروش روغن زیتون خوراکی

بازار فروش روغن زیتون خوراکی بازار فروش روغن زیتون خوراکی از رونق فوق العاده ای در سراسر جهان برخوردار است؛ بدون شک مهم ترین علت پرفروش بودن این محصول را باید به خواص آن نسبت داد؛ در واقع روغن زیتون، ارزش غذایی بالایی داشته و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان را در خود گرد آورده است.

در اینجا به بخشی از فواید مصرف روغن زیتون اشاره می شود:

  • کمک به حفظ سلامت قلب و رگ های خونی
  • کاهش کلسترول خون
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • ضد التهاب
  • درمان برخی مشکلات گوارشی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • کمک به کاهش درد
  • رفع افسردگی

علاوه بر موارد بالا، روغن زیتون، تاثیر بسیار خوبی بر سلامت پوست و مو داشته؛ از بروز بسیاری از مشکلات پوستی مثل چین و چروک، خشکی و آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

خوشبختانه کشور ایران، پتانسیل نسبتاً خوبی برای تولید و فروش انواع روغن زیتون در اختیار دارد.